onsdag 1 juli 2009

Missa


Här har det regnat i natt litegranna. Eller nu på morgonen kanske det kom. Skönt, så slipper jag springa runt med slangen som en blådåre här på kvällen.

Frågade Väninnan igår på dagen om det åska där hon var, med ett sånt här väder som det har varit så bara måste det åska loss förr eller senare.

Missa att ha koll på regnet. Jag är bara en amatör på att spå i vädret. Lite får man missa. Då betyder de där slöjmolnen jag och Väninnan dividerade om igår det som jag trodde, men snabbt sköt åt sidan i min värmeslagspanna.

De betyder regn. Ganska bra att ha läst Allers och alla andra tanttidnigar ute hos mormor som barn. Mycket kunskap i desssa tidningar, som bilder på olika former av moln och vad de för med sig för väder då dessa moln dyker upp.

Tror jag ska ut och åka med RaggarStina idag. Lite osäker men har för mig att när RaggarStina gick förbi här i gårkväll så ropade hon till mig: "Häng med". "Jag åker till XXXX" i morgon. "Plockar upp dig".

Det är bara att lyda RaggarStina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar