onsdag 8 juli 2009

BodyWork


För tredje gången på en vecka så har jag sovit oroligt och inte kunnat sova ordentligt. Vakna tidigt.

Precis som mina PensioPolare som gillar att gå upp i ottan börjar jag bli. Skillnaden är att jag gillar inte att gå upp i arla morgonstund. Framför allt inte då jag är ledig.

Nu är jag sur. En gång för länge länge sen så jobbade jag natt, och det är från den tiden detta sitter, detta nästa besatta beteende gällande sömnen. På den tiden var jag uppe i 36 timmar i sträck en gång per vecka, för att kunna få sova ut ordentligt då jag gick av mina nattpass. Omställningsdagen. Helt värdelöst.

Det var inga lugna fina patienter jag hade på den avdelningen. Nope. Nätterna var jobbiga. Ensam. På en låst avdelning. Fick larma på en kollega i en bra bit bort i husen då jag behövde hjälp. Fick faktiskt tummen bruten av en patient på det stället. B la.

Idiotställe var det. Patienterna var idioter med de hade ju iaf papper på att så var ställt med dem. Personalen (dag) var banne mig värre än många av patienterna. Ena riktigt sjuka pellejönsar fanns där. Jag sa åt dem att byta jobb. Flera gånger. Tror inte på det där att en sjuk leder en annan sjuk.

Jag har mött drogterapeuter och socialarbetare som drogade på och som rökte svampar med de personer de var satta att ha koll på. Jag kan absolut inte med "drogterapeuter". De är Alla f d Pundare, Tjackluder, Horsare You Name It, alla med oerhört trasiga inre. De skall inte hjälpa andra.

Det mest intressanta på förra och förrförra jobbet var psykopaterna. De var nästan lika vakna som jag på att läsa folk. De som inte drogat bort sig helt då vill säga. De bästa psykopaterna avtjänar aldrig. De är för smarta för det.

De som ligger längst ner på listan är Borderline brudar och Maniker. Sen kommer de Paranoida. Jag vill liksom bara hjälpa dessa med bladet.

Hursomhelst. Idag är det hårt kroppsarbete som gäller. Nu skall denna kropp tröttas ut av annat än sol, värme, Fanskap och ett slött gott liv.

Det skall klippas gräsmatta idag. Med handjagare som jag kallar den för. Det kommer ta tid. Många timmar. Svetten kommer rinna om mig. Härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar