torsdag 30 juli 2009

Inspelad Politiker


En tjänsteman ruttna så pass på den f d haschtomten Samuelsson, hon som blev landshövding på Gotland. Har ni tänkt på det. Kan ni era landshövdingar. Det är inte alltid de skarpaste knivarna i lådan som får de jobben.

Tjänstemannen spela in kärringen och vänta sen på rätt läge. Jag gillar sånt. Förstår verkligen hur det är att jobba under tung inkompetens och äckligt självgoda människor, och inte minst så förstår jag hur det känns att ha kollegor runt sig som är ena fega fanar. Jag förstår precis den lille tjänstemannens tänk.

Sen verkar det ju ha blivit fason på den f d haschtomten. Ingen idealist utan verklighetsförankring längre. Verkar ju ha lite pragmatiker i sig. Aningen korkad pragmatiker, men ändå.

Kommer ni ihåg Geijeraffären? Det är i rättvisans namn inte bara haschtomtar och kommunister som gör bort sig. Det gör även SocialDemokrater. Och några till.

Hon LO ordföranden var väl i farten sist, Wanja Inkompetent -Lundin och vad hon nu mer heter i efternamn. (Jag har faktiskt semesterskallen PÅ, jag har med andra ord rätt att glömma lite namn).

Kommer inte ihåg vem som outa Sahlin. Var det en tjänsteman måntro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar