måndag 13 juli 2009

Falsk


Falska lirare är blande de mest irriterande jag vet. Såna som säger en sak med munnen och en helt annan med sina ögon. Sen finns de dem så är så falska att allt de säger, orden,ögonen inklusive kroppsSpråket, inte lirar ihop riktigt. Så man som mottagare blir helt förvirrad. Är man som jag begåvad så har man snappat upp redan på första meningen att detta är en Falsk Fan och skall behandlas därefter. Amatör. Tänker jag.

Hörde hon som sjöng ABC" för 100 år sen på radion. "Kärlek" "Du är fin" och massa floskler kastar hon hur sig. "Jag möts av så mycket kärlek". Brrr... Hon är falsk. Går och säger i 20 år att hon ser ut som hon gör pga sjukdom. Sen opererar sig kvinnan, en sån magsäckskrympnings operation. Det är ingen sjukdom. Då är man bara fet. Och så ljuger man. Om mer än så.

På mitt jobb har vi flera såna, Falska Fanar, men framför allt den som är min närmsta "chef". Det är ett skämt. Det kan inte vara sant, tänker jag ibland. Och tittar mig över axeln för att se var kameran är. För detta är väl ändå Dolda kameran eller liknande. Kan t o m ta att jag är med i en dålig såpa, bara någon snart tar in mig i en studio och säger..... "Surprise! Det är ett skämt! Åååå vad kul vi har haft åt dig och din frustration och dina lömska planer"

Varför såg ingen av de som träffade denna idiot för att " ta han på pulsen" att det är en fullkomlig nolla, Falsk Som Vatten, opålitlig, Arrogant och där till Djupt frireligös? Så pass Frireligiös att Ulf Ekman och Fossmo är husgudarna. Tro mig, det är inte svårt. Det står en skylt i pannan på idioten. "IDIOT" lyser det om skylten idioten har på sig.

Det kan inte vara annat än ett dåligt skämt att göra en hjärntvättad, komplexfylld, snål, med kraftigt fel självbild person, till chef på en avdelning dårhuset. T o m dårhuset är värt mer. Och vad säger det om de som rekrytera en sån idiot. Precis. Mycket. Det säger så mycket att en sån som jag inte riktigt vet vilken tråd hon ska börja dra i för att få ner ballongerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar