fredag 24 juli 2009

VuxenPoäng



En massa såna poäng måste jag ha fått idag. Har nämligen tokhandlat sängkläder. Täcken, lakan, örgott och t o m handdukar till badrummet. "Det är REA!" informerade Väninnan igår. Så nu har jag massa nytt till sängen här hemma. Av fin och härlig kvalité.

Hade tre stora kassar från den affären vi var och shoppa loss i. Det är ganska tungt att släpa runt på dessa sängkläder. Vilket jag min dumma nöt gjorde, hela dagen. Är helt slut i ryggen nu.

Något som jag är DöSvag för inhandlades även. Handväskor. Älskar handväskor. Hitta en till idag. Drog sönder två av mina favorithandväskor i april/ maj då jag började sluta röka och även hade sönder ALLT annat med dragkedja, som jackor och byxor, You Name It.

Under några veckors tid där i våras hade jag sönder ALLT jag satte min händer på som var korkat nog att ha dragkedja i sin design. Korkat därför jag är hyfsat stark och har i vanliga fall lite halvtaskigt tålamod med saker och ting som inte gör som jag vill.

Har burit på mycket tungt idag. Och så fick jag hela tiden böja mig ner och plocka upp Väninnans påsar och handväska då hon ställt i från sig dem eller bara skulle byta arm eller betala något. (Väninnan har lite ömma revben efter en smäll med tjänstebilen igår).

Jag är verkligen helt slut av att ha rännt på stan hela dagen, kånkandes på alla dessa tunga kassar, och att ha försökt komma ihåg att gå på Väninnans vänstra sida enbart, det tar på krafterna det med (är lätt förvirrad i vanliga fall) så nu är det sofflocket som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar