tisdag 30 juni 2009

Inte Skrämmas


Idiots. Finns inte bara på jobbet, man har de i släkten också. En av dem spelar på att vara en liiten liiten flicka så jag banne mig får ont i skallen av att behärska mig.

Sa bara åt vederbörande att "Kontrollera din ålder och tänk på dina avkommor först, innan ditt JävlaEgo får tokspel och gör oskyldiga lirare ledsna". Nolla. Den där ska få sina fiskar varma framöver.

Hur kan mina fina gener vara samma som dessa personer, har jag tänkt titt som tätt på släktsammankomsterna. Vissa av oss är inte lika alls till sättet. Somliga av oss allt för likasamma i tänk. Och detta på bägge mina släktsidor.

Kunde inte en av sidorna iaf vara full med ljuva, milda personer herrar som damer, och där herrarna helst spelar oboe. Eller triangel. Och damerna bara syr och lagar mat.

Om någon dag ska jag leka med mitt fanskap. Han ligger högt i empati. Eller empati kanske är fel ord. Känslor. Där ligger han högre än mig. Men det gör iof alla.

Vi har genom åren haft svårt att kommunicera, Fanskapet och jag. Får ta han till vattnet så han kyler av sig och inte skrämmer mig direkt med massa ord.

Det är varmt. Här är nu 28 grader. Inne. Hur varmt det var ute idag vill ni inte veta. Tur man är ordförande i svetttasklubben. I know what to do helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar