fredag 3 juli 2009

10 Veckor


Har snart gått sen jag slutade röka. Tror jag. Eller är det längre (Räknar på fingrarna) Nä. 10 veckor på måndag. Idag har jag gått omkring hela morgonen haft röksuget i mig som fan.

Det var bra länge sen det kröp i kroppen på mig så här. Medicinen slutade jag med i söndags, kan det vara det tro. Jag skulle ha tagit drugs en månad till kanske.

Har med mig låtsasnappen hit. Och heroinkapslarna. Nicotinet. Skall det levas långt ifrån civilisationen måste man (jag) ha låtsasciggen med, tänkte jag då jag packade för att sticka hit. Ibland tänker jag till.

Undrar om det är regnet och åskan som triggar igång röksuget. Eller det fantastiskt goda kaffet jag gjorde i morse som kräver sällskap av sin goda kamrat som jag fimpat. Är det att jag har badat och solat på sköna klippor i hela dagar och inte rökt därefter som nu kräver sin kvinna.

Att ha badat och sen sitta och torka medans man tittar ut på fjärden, och ta en cigg som är blöt av havsvattnet och dropparna som rinner från ens kropp, mmmm den ciggen är god den.

Eller är det att Karl Nr 1 är fast uppe i Norr. Och inte kommer loss förrens om två dagar som gör att jag vill röka.

Ska gå och ta fram låtsasnappen och ladda den med en kapsel.

1 kommentar:

  1. Dottern vill bara meddela att barnbarnet och dottern är MYCKET stolta över dig! Du är så J*VLA BRAAAA!
    Nu åker vi på semester!
    Svärsonen undrar när du kommer och super med honom och pappa!
    Pusssss

    SvaraRadera