måndag 27 juli 2009

Jag- en Idiot (2)


Jag är för trevlig. Trot eller ej. Därför fullständigt avskyr jag att ringa till kundservice. Spelar ingen roll vilkens kundservice, jag avskyr dem alla. För trevlig är jag samt alltför oteknisk, och kan inte göra mig förstådd. Hur jag än gör är ändan bak liksom.

Jag kan vara otrevlig, om jag måste, men förstår inte varför jag ska vara det mot någon stackare som inte har gjort mig något. Eller som har till uppgift att svara i telefon. Andra verkar inte ha problem med detta, att vara otrevlig mot kundservicefolk, men det har jag.

En gång var det en kundservicemänniska som förstod vad jag yrade om, och sedan den gången önskar jag innerligt att det skall vara en kvinna som svarar i telefonen på kundservicen då jag är tvingad (av Tekniskt Ansvarige) att ringa till dem. Jag blir ju kopplad runt till så många människor på kundservicen, att jag blir helmatt. Hur jag än trycker på knapparna på min mobbe eller hemtelefon så hamnar jag fel på kundservicen hela tiden.

Lyckades med mitt ärende idag iaf. Utan att jag eller han (jag talade med fyra "Han" på kundservice innan jag kom till rätt "Han" på Kundservice) på andra änden telefonen låg och vred oss av garv. Det brukar sluta så, mina samtal med kundservice. Det finns något oerhört humoristiskt över våra dialoger.

Slutar inte samtalet i skrattanfall så så slutar det med att de, kundservicepersonalen, lite försynt säger "Du kanske ska be han som gjort alla inställningar åt dig komma över till dig". Och då har de, kundservicepersonalen t o m Googlat mina svar. Så- jag skäller aldrig på kundservicepersonal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar