söndag 5 juli 2009

Tävling


En vecka och några dagar till har jag denna tävling. Jag ligger ganska bra till redan nu. Borde vinna. Och hyfsat lätt. Hade det inte varit lite att pula med i detta hus så hade jag haft en garanterad storvinst.

Det är alla distraktioner som får mig att inte riktigt gå in helt med hela min sega starka vinnarskalle. Zlatan och jag. Sicket team vi skulle vara. Jag spelade fotboll med i mina unga dar faktiskt. I nästan 10 år. Var tränare åt ett pojklag med.

Mina veckor var skola (var där men inte mer kan jag påstå) träning, mera träning, träning med killarna, match med mitt lag, match med damlaget (jag var bra banne mig) och match med småkillarna.

På det hann jag partaja med kompisar och ha lite kul med unga pojkar med. "Harkel".. lät fel.. Jag var alltså en ung flicka. Som hade kul med unga pojkar.

Min tid gick faktiskt mest till idrotten då jag var tonåring. Sen flytta jag hemifrån som 19 åring fortsatte att utveckla partylivet som hobby. Den hobbyn hade jag jämte fotbollen också, det gick finfint att kombinera. Var bara plugget som fick styka på foten.

Varav detta sidospår undrar jag nu. Går och lägger mig i hammocken igen. Tar ett glas Rosé och beger mig ner i Memory Lane. Äääah, tar med hela flaskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar