torsdag 23 juli 2009

Nazze


Mina föräldrar är bortresta på semester. Förra veckan berätta de att de hade fått nya grannar där nere där de är. Franska Skinnskallar. Som spelade TokTechno en natt.

"Men de måste ha hamnat kraftigt fel" sa jag till mina föräldrar. "Märkligt, undrar om grannen vet vem han hyrt ut till" fortsatte jag säga till min mor. Där de semestrar är det mest barnfamiljer och folk i mina föräldrars ålder som är. Ibland är jag där med. Det är ingen partystad. Tro mig.

Mina föräldrar sade givetvis till de Franska Skinnskallarna på direkten. Det är svårt att tala med Fransmän då de inte verkar lära sig sånt välbehövligt som språk i den Franska skolan. Typ Engelska. Dock, mina föräldrar kan, liksom jag kan, ett språk som funkar överallt. Skrämma Skiten Ur Dig Språket kan vi kalla det för. Funkar alltid.

Vi samtalade om olika bra sätt att få de Franska Nazzarna att springa fort ifrån den orten mina föräldrar är på. Inte konstigt man har blivit som man är liksom.

De stackars Franska Nazzarna visste inte vad som drabba dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar