tisdag 21 juli 2009

Titt Int


I morgon styrs kosan hemåt.

Bland favoriterna av märkliga Bynamn har jag:
Tittainte.

(Uttalas givetvis inte så..).

Svarte. Där skulle en glad skit som jag bo. "Den Glade i Svarte" skulle jag då kallas för. Ska allvarligt kolla upp att bo neråt här. Idag kom jag på att jag ska starta eget med ost och whiskeyfabrik långt ute på SkåneSlätten.

Abbekås är vackert. Smygehamn och Kåseberga, Simrishamn. Allt är så vackert att det gör ont här ute. Österlen. Och på vägen till allt vackert är det så vackert.

Problemet är var skall jag köpa min gård någonstans? Den måste vara Tipp Topp upprustad, inte ha fel på rören eller liknande. Då kan jag inte bo själv.

Jag som har tummen mitt i handen. Men det går. Jag klarar mig alltid. Får försöka ragga med mig någon hemifrån Storstan ut med mig till gården. Eller kanske försöka träffa en skåning som redan har en gård. Så jag kan provbo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar