onsdag 8 juli 2009

Karlar & Jag


En jag faktiskt gillade mycket skarpt var Bonden. Bonden och jag har försökt att få till det två gånger på två år. (Typ- nu kör vi raka vägen till Kyrkan). Bonden hade en stor gård och massa djur och traktorer och andra maskiner man har till sånt som hör till lantlivet till.

Vad ska jag som har koskräck, och är ett riktigt betongbarn med en Bonde till kan man ju fråga sig. Det som inte Dödar Härdar. Ett av mina kloka ledord.

Gillade Bonden. Han var Smart. Underhållande. Charmig. Gentleman. Omtänksam. Jobba för mycket. Hade egen firma också utöver gården. Sågs sällan men hade trevligt då vi sågs. Jag reta mig inte alls på han. Jo. Erkänner. Ibland.

Fantastiskt, honom skall vi ha! Men nä.........

I bingen. Inte riktigt funka.

Men jag försökte iaf. "Alla är värda en andra chans" säger kamrater till mig som slår mig i huvudet med stekpannor ibland för de tycker jag är för hård. Men nix. Funka bara inte. En av dem tyckte jag skulle skaffa Lovers och bara utnyttja Bonden. Gifta mig med han och skaffa Lovers som jag gömmer undan inne i stan i min lya.

Sån är inte jag. Raka Puckar kör jag med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar