lördag 1 augusti 2009

Vad Var Det Där?


Trilla ut för att handla blaskan så jag hade något att läsa till morgonkaffet. Jag borde ha morgontidning så jag slapp ramla ner för alla trappor på helgmornarna, men det funkar inte. Ty när jag går till jobbet så har inte morgontidningen kommit. Så tidigt är jag uppe.

Jag vill inte prenumerera på en morgontidning för att bläddra i den två mornar av sju. Därför måste jag trilla ut på helgmornarna för att handla tidningen. Fast jag inte vill. Men jag är så pass gammal att jag vill ha en tidning att bläddra i. Att läsa nyheter på nätet är liksom inte i samma nivå.

Hursomhelst, trillar ut med mitt rufs jag försökt platta till och med mina karaktäristiska hasande steg (the MorningWalk kallar jag dessa steg för) ekandes mellan stenhusen ner mot mitt stamställe. Vad i hela friden gjorde man innan dessa 7-11 ställen fanns.

Och där i kurvan av gatan, ner mot en annan gata springer jag på dem. Jag blir lika förvånad varje år. Lika paff och häpen. Vad är det som händer. Är vi invaderade av UFOn? Är Cirkusen i stan? Och- Vad Fan Var Det Där, undrar jag, då jag lite diskret tittar efter något som kan identifiera detta där som jag inte ser vad det är, som man eller kvinna.

Och jag KAN se skillnad på en Transa och en DragQueen Vs ett riktigt fruntimmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar