tisdag 4 augusti 2009

Hämnd


Jag har tar taskigt tålamod gällande det mesta faktiskt. Saker som inte funkar och därmed tröttar ut mig tappar jag tålamodet med. Av någon anledning har jag alltid haft jobb där man bör vara lugn, trygg och stabil och ha en massa tålamod.

Där man bara tar i med hårdhandskarna och pekar med hela handen, då det behövs. Såna lägen. Där har jag tålamod. Med dessa människor och lägen. Riktigt bra tålamod t o m har jag.

Rent privat, är jag nog aningen tvärtom. Har inget tålamod alls, och har inte i min närmsta omgivning tröga människor, eller idioter. De tekniska prylar finns tyvärr överallt. Där har jag Tekniskt Ansvarige som sköter ruljansen. Och två andra glada kamrater som som hjälper mig.

Samma gäller med karlar. Mitt tålamod. Är kort. Karlar som konstrar. Karlar som inte konstrar. Jag fattar inte vad de menar. Jag tröttnar. Ut med det gamla och in med det nya, i stället.

Och- Jag är hämndlysten. Ytterst få har hitintills i mitt liv triggat denna blodigare del av mig. Då det kommer till detta, att sänka och knäcka dem jag helt tappat allt förtroende och respekt för, de som ljuger och bedrar, och inte ens detta kan de göra snyggt. Då har jag tålamod.

Med dessa Idioter och nollor har jag massor av tålamod. Jag kan vänta 20 år. Om jag behöver. Inga problem. Men det kommer att gå snabbare än så. Sånt tålamod har jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar