måndag 24 augusti 2009

Tragiskt Som Den


Idag har jag hört om en ung man i min ålder som fått lungcancer. Han har fru och tre barn och häromdagen fick han reda på att han hade 6 månader till två år kvar att leva. Så sorgligt att det gör ont i en.

En annan människa jag hört om nyligen, är en annan nära vän till en av mina vänner, som fick samma diagnos som jag fick här i våras, men som fortsatt röka ändå. Vissa människor blir skitskraja ooch slutar röka på studsnästan (som jag),då jag kände att jag ville allt leva några år till. Jag gillar livet.

Detta sätter lite perspektiv på saker och ting när man tycker synd om sig själv. Jag må ha ett rent helvete på kneget, men jag ska iaf inte lämna in. Än. Vad jag vet. På med ståldräkten ordentligt på jobbet, och masken med, så ska jag nog klara av det fram till jul.

Att sluta röka är faktiskt bland det bästa jag gjort, är så glad att jag slutade. Jag är inte slav under något begär längre. Satans bra jobbat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar