söndag 23 augusti 2009

Fan Vad Folk


"Vad i hela friden".. Sa jag till mig själv jag där jag knallade hemåt igår afton, via en stor gata här i stan. Vid en korsning vid en park bara rasa det ner folk från gatorna ovan. "Har det varit fotbollsmatch" tänkte jag.

"Undrar vilket lag det är som spelat" fortsatte jag fundera, för det var lite för mycket damer i lämmentåget. Unga som äldre. Måste varit Han fjollan Ljungberg som drar så mycket tanter, eller någon annan spelare som anses snygg, som jag inte har en aning om vem det är.

"Nä.... det måste ha varit en konsert av något slag" slog jag till slut fast. Alla som ramla ner från gatorna var för välklädda och lugna och uppförde sig som folk, och det var lite för mycket galanta damer som sagt, i olika åldrar. De såg inte ut som de WhiteTraschBrudar som det brukar vara på armarna till fotbollshuliganerna.

Jag tittade på folket och försökte hitta några ledtrådar till vilka som spelat, men fann inga. "Kanske något pojkband", tänkte jag, med tanke på alla blondiner i varierande åldrar.

"Eller så är det Elton John som lirat, med tanke på tanterna och vissa karlar som jag såg. "Nä.... det måste vara något i Celine Dion stilstuket",bestämde jag mig tillslut då jag såg vissa av paren.

Såg i tidningen nu att det var Coldplay som spela. Så helt fel hade jag inte på vilket stuk det var som lira.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar