måndag 24 augusti 2009

Glatt Humör....


Hade jag inte kunnat behärska mig som jag kan, så hade jag nu annars dödat minst tre personer. En stod i kön jag stod i för att köpa tuggumi. Det var en adopterad indiska eller så, som trodde hon var Silvstedt. Det var hon givetvis inte. Men lät och förde sig som henne. Jag Ville rycka idioten i håret (som var fejk givetvis) och viska i örat .... :

"Har du tackat dina föräldrar ordentligt, för att de importerade dig? Annars hade du gissningvis jobbat som det luder du nu ser ut att vara, fast nere på en bakgata i Indien". "Om du hade haft tur för du verkar mer än korkad" ... sen hade jag fortsatt (stod jag och fantiserade om) "Ps.... eyliner ska inte vara ÄNDA upp till ögonbrynen... " "Säger du att du inte har Eyliner".... " *Pang* *Poff* .. Se, där fick du en blå eylinerfärg av mig, med lite lila touch".

En annan idiot stod i kassan bredvid och bara stod där som ett fån. Människan var inte förståndshandikappad, de har man ju förståelse för, att det tar lite tid alltså. Samt, det finns alltid en vårdare i närheten.

Denna här var bara en idiot. Jubelidiot. När man handlat klart och betalat så stiger man åt sidan så personen efter kommer fram. Man står inte och drömmer och tittar rakt fram och vägrar röra på sig och frågar efter 100 olika saker. Såg att kassören också ville ge en vinge eller två.

Det sista rikspuckot kom på en hoj och körde på trottoaren framför mig där jag gick. Där det gick massa folk. I full gallopp hojar idioten fram. Som tur var det en kärring som var på ännu sämre humör än mig som ställde sig i vägen för cykelnollan. Bara stod där. Jag gillar sånt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar