söndag 30 augusti 2009

Kneget



Där jag jobbar blir folk illa behandlade, om de är bra och dugliga och har driv i sig och åsikter de står för vill säga. Då blir de illa behandlade av cheferna och själva organisationen hjälper till. Har hänt flera personer som jag och alla andra som jobbar där jag jobbar känner till. Det är ett av de märkligaste ställen jag någonsin jobbat på.

Är man smart så drar man. Om man inte klarar av att vara tyst och timid och en jasägare som inte tar plats som försöker smälta in i väggen och inte bryr sig om någon annan än sig själv och sitt. Dra är vad jag planerar och hoppas göra inom en snar framtid.

På mitt kneg har en man kommit tillbaka, han har kastast runt på lite olika avdelningar, och ingen kan ha kvar han. Varför vet ingen för det är en duktig och bra man, ingen lat eller inkompetent person. Han har t o m fått höra från min förrförra chef att han borde säga upp sig. För det önskade den högsta chefen.

Han är så glansig och vattning på ögonen och hela hans kroppsSpråk bara skriker ut ångest. Det ser ut som om han skall Tilta när som helst. Killen mår inte bra. Han kan inte säga upp sig hippsomhapp för han har familj att försörja. Vore jag han skulle jag göra det ändå. Han har en fruga som tjänar deg. De är två.Jag är en. Allt är bättre än att vara på DårHuset.

Han på jobbet Tiltar (bryter ihop) snart, bara en tidsfråga. Jag tänker inte ha det som han. Är helLess på att knalla till kneget och möta de backstabbers jag möter varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar