tisdag 25 augusti 2009

Lets Go


Jag håller på med något jag själv inte fattar. Förstår inte alls varför det började (jo det gör jag visst...) Men jag kan för mitt liv inte förstå varför jag fortsätter.

Så här ligger det till nämligen, jag kan inte flirta. Om jag tänker på att jag skall flirta alltså, Med flit. Men jag kan, OHHHH vad jag kan flirta om jag vill och inte tänker på vad jag gör. Men om jag tänker på att jag flirtar, eller att jag skall flirta, då låser det sig och allt jag gör blir liksom fel.

I en vecka så där har jag en flirt men en på kneget. Och det är inte med den där Läckerbiten jag ylat om tidigare. Han flirtar jag med också, fast på en helt annan nivå. Det hela är ytterst ovanligt för mig. Att flirta med denna där personen som jag nu flirtar med. Men jag slutar inte. Tycker det är lite kul. Ska se vart det leder.

Det är hårt att vara så bra på att läsa kroppsSpråk som jag är. Men oftast väljer jag att inte se eller förstå vad de menar. Men denna karl har jag visst accepterat och bestämt mig för att sända tillbaks signaler som han gör.

Jag tror att det är lite bra för mig att ha mindre att göra på jobbet. Jag ser ju alla stiliga karlar helt plötsligt. Tror att en på jobbet snappat något, men han är lite vaken på sånt, så jag är inte förvånad att han ser.

Berätta för Väninnan om detta och hon sa - "VA....??".... "Jag Kommer inte kunna se han i ögonen för jag blir ju generad". Så det betyder att Kollegan inte får veta. Kollegan har inget pokerfejs nämligen.

Kollegan kommer stressa upp sig och bli generad hon med när hon ser han, och så kan vi ju inte ha det. Måste tänka på Kollegans nerver. Hon har problem nog med mig och Läckerbiten när vi är i samma rum.

Jag tror Kollegan blir mycket förvånad, när hon får veta namnet. Kollegan kanske t o m förvånar mig stort och märker själv Vem det är. (Med reservation för om jag fortfarande håller på så här när Kollegan kommer åter. Lessnar fort). Finns nog bara en jag vill ha tror jag. På riktigt. Och det är ingen av ovan nämnda.

Så häpen över mitt eget beteende, var jag förra veckan att jag lovade bort kontrollen av mitt dejtingliv till min personlige stylist. När Fyrtornet snart får respass, då ska hon få sköta mina affärer. "Herregud. Vilka stolpskott kommer inte hon hitta....." tänkte jag för mig själv efter att vi skakat hand på uppgörelsen.

Men: Det Som Inte Dödar- Härdar. Mitt Kloka Ordspråk (Jag snott från någon).

En annan kollega sa idag då jag sade att jag lessnat på Fyrtornet: "Ska du ge han respass redan... Du är svår att Pleasa... Du kommer fan i mig sluta ensam fast utan katter"....

1 kommentar: