söndag 9 augusti 2009

Kära Meterologer,


Ni som är högutbildade och kan räkna avancerad matte (I know this för att jag har en släkting som pluggar till meterolog).

Jag har en fråga till er, och den lyder som följer: Hur lång tid tar det innan åskan och regnet kommer. Och kvarstannar. Räkna på den ni. O s a innan tisdag.

Jag frågar Er på SVT först, eftersom Ni haft monopol på vädret i så många år. Av ren respekt för traditioner gör jag så. Så svara mig nu, SVT meterologer, jag ber ER.

Jag, som bara är amatörmeterolog och endast har min väderskalle och mina svettningar att gå efter, och göra dagliga jämförelser med då jag gör mina prognoser, både långtid som korttids prognoserna, börjar nu däcka. Jag tacklar av. Jag dör.

Jag är nu så utslagen av värmen att jag inte ens vet om jag stavar rätt då jag skriver ordet "meterolog". Stavas det så. Jag orkar inte kontrollera.

Alltså, vad jag försöker säga är att min radar börjar känna av värmen. Jag fungerar inte så bra då. Jag behöver er hjälp helt enkelt.

Svar sändes till nedan adress:

Muerte Asesino Bananas.
Calle LocoLoco 666
Estocolmo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar