lördag 8 augusti 2009

Mamma Fixar


Nu kan man aldrig mer köpa aftonbladet på lördagar. Liza Marklunds dotter har de tagit in som skribent. Undrar om hennes mamma gick in med några miljoner, eller har lovat att publicera sin nästa bok hos dem bara dottern får skriva lite.

Liza Marklund tycker jag är riktigt usel på att skriva böcker. Har försökt läsa dem men lagt ifrån mig ganska snabbt. Dock säljer de som smör, iaf tidigare om åren. Skitintrig enligt mig. För enkelt. En film såg jag med,som de gjort av en av hennes böcker, men jag stängde av eländet.

Gillar inte sånt. Det är precis som i det statliga verken, eller i politiken. In med de anhöriga, hur jävla kassa de än är. Dottern skulle givetvis ha börjat skriva i en högertidning under antaget namn, om hon nu är något bra.

Och så kan man inte läsa aftonbladet längre för där skriver han Schulman om sin nyfödda unge. Totalt ointressant. Det finns såna där föräldrarbloggarsajter. Det kryllar av dem t o m. Varför skriver han inte där? Tidigare skrev han riktigt underhållande tycker jag.

Jag bläddrar förbi hans sida, då det verkar ointressant de första raderna, men nu måste jag bläddra förbi två som skriver i denna nämnda tidning. Det är en person för mycket. Och inte ens på kultursidan är de, och skriver, dessa två personer jag talar om, där kan de väl hålla till. För den sidan läser jag aldrig. Oavsett tidning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar