söndag 9 augusti 2009

Svalare


Nu börjar det bli svalt. Klocka är 23.15 och jag är inte het som en kamin längre. Nu kan jag göra allt som jag inte orkat med under hela dagen.

Men jag tror jag skall lägga mig i fönstret och låta den svala kvällsbrisen svalka mig. Lite före stormen vibbar ute tycker jag. Fast den dröjer väl....

Jag vet, ett jädra tjatande från min sida om vädret. Men jag hatar det helt enkelt. Jag hatar att behöva var i stan och jobba under såna här väder. Hatar att behöva ha kläder på mig. Man ska vara ledig. Bikini och sarong gäller för mig. Inget annat kan jag vara klädd i. Och överleva.

Ute på landet. Nära en sjö eller ett hav. Grilla. Dricka gott. Ha trevligt sällskap. Eller sitt eget sällskap. Nemas problemas bara man får sola bada njuta äta läsa.

Mot fönsternischen. Ska lägga mig där i hela min prakt och bara drömma mig bort.

Kommer garanterat inte komma upp i tid i morgon.
Det skiter jag i.

Högaktningsfullt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar