lördag 7 maj 2011

Onödigt Vetande Så Här På Arla Morgon


Jag älskar Camembert- Friterad Camembert med Hjortronsylt (Se HÄR) är det som jag beställer om jag beställer en efterrätt. Vilket jag sällan gör- för jag är inte så mycket för desserter. Om det inte är glass vill säga. Camemberten- Denna Oerhörda Njutning -Finns inte överallt. Inte heller kan alla konsten att tillaga den rätt- ty när man sätter kniven i den- osten- så skall det bara rinna ut ost, ur osten. Då är den perfekt. Det enda jag faktskt tar bort ifrån tallriken är garneringen. För jag gillar inte persilja. (Eller dill).

Något som jag kan äta men inte riktigt förstår Hajpen över är - Muffins. Eller CupCakes som de numera kallas för av någon märklig anledning. Det är- anser jag, mest en Torr Bulle. Jag gillar torra bullar- eftersom kakorna jag föredrar mest av allt är -Finska Pinnar. De är väldigt icke sliskiga de med och väldigt goda. Muffins är liksom inte någonting jag köper då jag de Ytterst få tillfällen jag vill ha en bulle eller en kaka till kaffet, och finner mig ståendes inne i ett konditori.

Jag har aldrig heller varit en brud som springer och fikar med Väninnorna. Att Sitta på fik och snacka hela dagarna har aldrig tilltalat mig, vare sig som ung eller fram tills min nuvarande ålder. Finner det citat "Boring" för att citera en jag känner.

Det är de där runda kakorna med lite hårda frasig botten med mörk chocklad över en hel del mjuk och len och fin chockladmousse som jag gillar bäst. Jag lär mig aldrig vad de heter- men det är detta smarriga som jag nåstan alltid beställer då jag är inne på ett konditori.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar