söndag 22 maj 2011

DårHuset: "Och Brutus Gör Det Han Vill"


Sade MäHät Med Ett Snett Leende (Lycklig) Till (Mig)LillPatton Då Jag Rapporterade Lite av Svallningarena Som Blir Då Man som Chef Inte Har Förmågan att Sätta Gränser - Sätte Ner Foten- Och Låter Istället Dem (som Stökar och Bökar)Komma Undan Med Vad Som Helst- Bara För Att Man (MäHät) Tror Att Han Vinner Respekt- Pondus Och Kanske Kärlek - och blir sedd som den "Gode Fadern" Han Vill Bli Sedd Som. (Håll I Minnet Att Detta är en Frireligiös Man- De Vet Hut Man Manipulerar Svaga Själar).

MEn- Istället Blir Det Tvärt Om- De Föraktar Honom Och Tycker Han (MäHät) Är En LättLedd Nolla. Och Brutus Får Hybris Och Säger Sig Vilja Påvisa Han Minsann Kan Göra Mitt (LillPattons) Arbete SAmtidigt Som Han Gör Kollegans Arbete Och Det Han Är Satt Att Göra Själv.

"Plocka Ner Den Dumme Fan Någongång..." Mumlade Jag (LillPatton) I Min Skalle Och Tittade På Den Som Kom Och Skvallrade Till Mig Om Brutus. Om NågonAnnan än Jag (LillPatton) Gör Det Blir Inte Smällen Lika Stor. LillPatton Kommer Knäcka Fjanten Som Det Vore TräFlisor Då LillPatton Fått Nog.

Så På LillPattons Kneg Så Får Nästan Alla I ElitStyrkaDubbelNolla Göra Det De Själva Vill-Verksamheten Styr Alltså Inte - enligt MäHät. "De Týcker Inte Om Att Sitta Still... " Sade MäHät. "AmenFörIHelvete.." Mumlade JaG (LillPatton) För Ser Ni- En Stor Del Av Jobbet Är Att Vänta. Vänta Och Vänta. Så Är Det liksom I Verkligheten- Det Är Liksom Inte Action 24Seven (Som de Säger i Filmer)

Resterande Personal (Det Är Många) Ser MäHät Inte. Han Skiter HögAktningsFullt I Dem.

"Vad Får LillFyllo För Annat Jobb..." Sade MäHät Och Vi Visste Båda Svaret på Den Frågan- "Inget.." Mumlade Jag LillPatton.. "Men Det Är Väl För FAen Ingen Ursäkt.." Mumlade Jag (LIllPatton)Vidare. Då Man Är I Hans LillFyllos Ålder - Med Grava SpritProblem Och Svårighet Att Acceptera Sin Faktiska Ålder Så Borde Man Faktist Veta Bättre Än Att Uppföra Sig Som En Fjortis OCh Välja Dåligt Umgänge.

"De Har Alla Variernade BokstavsKombinationsProblem" Sade MäHät Också Till Mig (LillPatton) Och LillPatton Höll På Att Ramla UR Sin Stol. "TaMigDen- Han Har Hört Vad Jag Sagt.."

"LäckerBiten Går In Och ...".... Sen Fortsatte MäHät Berätta Men Det Blir För Långt Inlägg Så Det Tar Vi En Annan Gång. Men Det Är Som Så Här- Att MäHät Förstått Att LäckerBiten Kör På En Egen Agenda - Förstör För Andra- Och Tror Någon (Typ JulTomten-Läs VGurra)tar Hans Rygg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar