lördag 20 juni 2009

Tjöta



"När ska hon presentera en man för oss? NÅGON måste ju duga åt henne?" Så frågar farmor min pappa jämt.

"Du får ljuga om vad du jobbar med " har varit min farmors order genom nästan alla år. "Farmor", har jag svarat, "Jag säger aldrig vad jag jobbar med. Jag brukar säga jag jobbar som dagisfröken. Eller en sån där som jobbar med att dansa naken runt en stång. Som en eskortflicka".

Då tystnar farmor, och småfnittrar. "Ja svag i huvudet har du aldrig varit" säger farmor och tittar på mig med en liten ledsen blick.

"Ska du inte ha barn" säger farmor. "Vet inte farmor" svarar jag.

"Men finns det ingen man som inte är rädd för dig", fortsätter farmor. "Det verkar inte vara bättre än så farmor" svarar jag.

Imorgon ska vi fira min pappas födelsedag lite i förskott. Jag förbereder mig mentalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar