tisdag 30 juni 2009

Ungefär



18 liter vatten känns det som jag drar i mig då jag är ute och har det gött i vädret. Ändå så är jag törstig mest hela tiden. Det är nog för att vattnet inte håller sig kallt 1 secund i denna hetta. Man blir helt enkelt inte kyld.

Om man inte gör min variant med att bada ofta eller att vattna kroppen med vattenslangen så skallen hålls kall. Men det går ju ju inte om man jobbar och måste se proper ut. Så..

Tips från SvettningsMästaren:

Vattenflaskor i frysen, inte kylen, Frysen.
Massa Is i allt
Ansiktsmasker man fyller med vatten

Ansiktsmasker (minst 3) som skall fyllas med vatten. Lägg dem i frysen och ta fram då det ska kopplas ner kroppens grader till normal läge, eller bara sovas.

Lägg dessa på vardera handled och panna. Det sa jag åt Väninnan igår. "För i helvete liksom, ingen mår bra av att bo i en bastu". "Gå och köp". Köp 6 stycken ansiktsmasker. Lägg i frys. Ta fram och lägg på vardera handled, Runt vardera fot, på Pannan samt på Ryggslutet.

För er veklingar rekomenderas en handduk runt ansiktsmasken. Så ni inte skriker så fjolligt och skrämmer grannar eller retar uppe er närstående så de vill spöa på er som är så fjantiga och skriker för lite is.

För isen är det inte bra alls med en handduk (masken smälter ganska bra utan handduk i denna värme).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar