torsdag 25 juni 2009

Gott


Det är allt tur att det är sista dagen på kneget i morgon. Har dryckit rosé sen kl 17 idag. Om jag inte ser helt fel på klockan så är hon halvelva nu.

Först går man på några glas och lite mat med kära Tekniskt Ansvarig, sen då man är på väg hem så sitter tre kollegor och vevar med armarna och tjoar åt en från en annan uteservering jag passerar förbi här i stan.

Så då är man ju av artighetsskäl tvungen att sätta sig ner med dessa glada gamänger och dricka lite mer av den goda rosén som det bjuds på. Och skratta och bryta ihop år de små fyllskalalrna.

En är nyseparerad. En annan är gräsänkling. Den tredje är blåsdt och lurad på hela konfekten. Men de är glada ändå. Sen gick jag, typ nyss därifrån. De satt kvar. Och drack öl. Och sprit.

Jag är för gammal föär sånt här. I morgon ska jag dricka rosé (älskar rosé) igen. Med en annan kär gf d kollega. Sen är det semester för mig och vitt i några dagar som gäller.

Gillar faktiskt inte att må lite halvkymigt dagen efter. Vare sig jag jobbar eller inte. Men sommar och sol och trevligt sällskap är inte att förakta.

Kommer på att jag skulle behöva betala räkningarna men ser att jag inte riktigt kan stava rätt, så det får bli i morgon. Eller på lördag. Då skall jag inte dricka.

Nästa gång jag kliver innanför dörren hemma och är spiknykter- då skall ajag betala räknignarna. Jag kan bevisligen inte trycka på rätt kanppar. Men att blogga måste jag tycka är kul som sitter ich gör fast jag inte kan stava ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar