fredag 26 juni 2009

Eureka


Frihet. lugn. Sol (hela juli hoppas jag). Ingen galet ringande telefon. Inga handlingsförlamade att styra upp. Inga s k karlar med komplex att behöva se sig om bakom ryggen efter. Inga lägen att sejva.

Semester. Det var inte en dag för sent.

Nu ska jag roa mig ordentligt. Fast mest vila och varva ner. De som ska roa mig är karlar. Inte SÅ många karlar, bara En har jag tänkt ska få roa mig mest. Sen kanske det blir en till. Men det beror mest på hur Karl Nr 1 spelar sina kort.

På söndag ska jag bada. Årets första dopp ska tas vid stugan där jag ska vara. Älskar att bada och kan vara i vattnet i timmar. Måste bara först kolla så att inga gäddor och annat läskigt finns i närheten. Djur alltså. Inga ankor får vara i vattnet heller. Dessa måste någon jaga bort innan jag kliver i.

Då jag alltid ligger på klippor en BRA bit från annat folk så löses detta problem bäst genom att kasta sten i vattnet för att få bort fisken. Ankorna är besvärligare. Lömskare. Men jag kastar inte sten på dem. Vågar inte. De kan ju bli arga och flyga på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar