måndag 15 juni 2009

Sillisar Vs The Real Stuff


De som har sillisar fläker ut med dem HejVilt. Vi som är begåvade med The Real Stuff försöker dölja dem så gått vi kan. Vilket är omöjligt. På mitt jobb finns lite karlar som inte kan ta blicken och sätta den i nyllet, och ha den parkerad där under tiden vi samtalar, utan blicken på dem flackar galet.
De blir ju stressade av att inte kunna kontrollera sig och vill inte uppfattas som snuskgubbar.

Jag har febrilt försökt lära min manliga omgivning både på jobbet och privat skillnaden mellan sillisar och äkta. Be en sillis hoppa upp i luften. Be en äkta hoppa upp i luften. Känn på en boll. Känn på en sillis. Case Closed.

Sillisarna har taskig självkänsla och tror den blir bättre med ett par 8- 10 kilo extra utanpå varje lunga (de är alltid Petitflickor som väger max 50 kilo med dessa). Man ser bara ett par JättehårdaBollar komma gående mot en. Är det fotbollsmatch på stan hinner man tänka. Sen ser man den blonda lilla flickan.

Ibland får jag nog. Brukar då ställa mig lite diskret bredvid en Sillis ute på krogen.

Ibland gör jag så i vardagen med. Jag tar detta med utbildning på stort allvar.

1 kommentar:

  1. Du är för härlig. Sillisarna måste känna hotet när de ser dina och dom är äkta...hi hi
    /Dottern

    SvaraRadera