lördag 27 juni 2009

Kärringar


Det är lite prylar man behöver då man ska ut på landet. Har nu handlat allt jag behöver samt ett gäng böcker och solkräm så jag inte bränner sönder min vackra (obs ironi) kropp ute i denna värme. Ute i affärerna i denna värme idag var det allt för mycket damer i 50+ åldrarna som antagligen alla har grova problem med sina nerver och har fastnat i övergångsåldern.

En av dem såg jag i tre av butikerna jag var inne i. Damen var klädd i såna korta shorts med linne som 13åriga flickor som nyss klivit i puberteten har på sig. Damen försökte verka ungdomlig. Det slog bara bakut för hon såg ut att vara precis den tant som hon var. Sminkad så hon såg ut som Margot Trädgårdh samt släpade på barnbarn (female) i 20 års åldern. Som var precis som sin mormor.

Jag var nära att banka på dem bägge två inne i en av butikerna då de inte förstod köregeln, samt bara reta mig med sin blotta närvaro. Men har man så mycket smink så ser man antagligen inte riktigt ordentligt, och så har man antagligen inte förstånd nog att förstå saker och ting ordentligt, tänkte jag där jag stod och försökte tänka vänliga tankar. Sen hade jag tur, för då kom en annan Dam i samma övergångsålder och bara flyttade på dem. Knuffa ut dem och gav dem en blick så de lämna butiken.

Yeah! Tänkte jag. Jag slapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar