lördag 19 mars 2011

Tidigare Idag Var Jag Och Handlade I En


Mataffär På En FinFin Adress Här I Mina Krokar (Inte Saluhallen). Personalen Nickade Liksom SåDär "Nä Men Tjenare...!".. Till Mig¨DåJag Passerade/Gick Emot Dem-Och Jag Tänkte, Då Den Fjärde Personen Ur PersonalStyrkan Som Gjorde Så- Att "Jag Måste likna Någon Annan..". För I Denna Affär Handlar Jag Ytterst Sällan. Det Kryllar Nämligen Av Idioter (Kunder)i Den. Många Äldre Stolpskott Som Tycker Sig Vara Bättre Än Personalen OCh Behandlar Dem Som Mindre Värda Då De Tilltalar Dem Eller Skriker Fram Sina Order.

Idag-Då Jag Stod i Kön- Kände Jag Liksom Hur Någon Hela Tiden Tryckte Sig Lite Väl Hårt Emot Mig- Och När Jag TillSlut Fick En Korg I Ryggen´- Samt SåDär En cirka 80 Kilo -Och Jag Åkte Fram Med Kraft- Emot Den Som Stod FramFör Mig- Och Jag Var Då Tvungen Att Ta i Denna Personens Jacka För Att Inte Både Den Och/Eller Jag Skulle Åka I Backen.....

När Jag Greppat Läget -OchAllt Var Lugnt- Ingen HadeGjort Sig Illa- Så Vände Jag Mig Om Och Sade "Vad Håller Du På Med" .. Till Den Äldre Man Jag Fann Bakom Mig- En Sådan Man Med Unkna Äckliga Gamla Kläder (Av Fin Och Bra Kvalite -Men Inte Tvättat Sedan -1973)Och - Givetvis- HÅr i Näsan Samt En Riktig TokBlick.

... "Jag Ska Ha Blåbär"... Sade Gubben Och Tittade Ner På Mig (Han Var Lång). Frysarna Är Nämligen Vid Kassaköerna i Denna Affär. Mycket Intelligent Placerat.

"Då Får Du Vackert Vänta Tills Kön Rör På Sig- För Som Du Ser Kan Jag Inte Ta Vägen Någonstans... " .. Sa Jag Och Tittade PÅ Gubben. "Din Dumma Jävel... " Sade Jag Inte Eftersom Jag Är VälUppFostrad- Men Tänkte Det- Och Visade TYdligt Vad Jag Tyckte Om Gubben.

GubbHelvetet Ryggade Då TillBacka- OCh Fjantade Till Sig Med Sin Balans-Han Fejkade Helt Enkelt. Jag Tittade På Gubben- Och Gubbens Ben- Och Skor- Och Lät Gubben Se Att Jag Tittade Efter VAR Jag Skulle Lite Lätt... Råka KOmma Åt GubbFan Så Att Han Åkte i Backen.

Sen Tog Jag Fram Min Kamera- OCh Tog Bild PåGubbHelvetet. För Att Jag Inte Skulle Spöa På Han. Sådana Där TYper Ska Banne Mig Skjutas Av Anser Jag. Och Det TYckte Kassörskan Med För Hon Log Som En Sol Mot Mig Efter Att Ha Bevittnat Mitt Samtal Med Gubben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar