söndag 20 mars 2011

Hur TillBringar Man En Söndag


Jo. Man Drar På Barnkalas. Jag Har För Mig Att Det idag Endast Är För De Närmaste. Jag Vet inte Riktigt Om Mina Nerver Klarar av En Helsefyrs Massa Ungar På 3- 4 år- Eftersom Jag Skulle Leka Med Dem Hela Tiden- Och Det Är Inte Bra För MIn Förkylning).

Det Räcker Liksom MEd Att Behöva FejkLe och KallPrata med De Som Är Min Svågers Släktingar. De Människorna är Ena Riktiga Idioter Ska Ni -Och Gudarna veta. Dessa Människor Glömmer Sitt Barnbarns Födelsedag- Köper Knappt Presenter (för Hon Gör Sina Egna-Skitfula och Tråkiga som Ingen unge vill ha)- Och Köper de Presenter - Så är det sådant som de själva Tyckte var Kul- där runt 1950 någonting. De Hälsar Heller Aldrig på Ungen(Fyraåringen) Tar med Henne ut På stan på Något Kul- Eller är Barnvakter. (De är Som Ni Förstår Satans Snåla)

Inte Eller Frågar Hur Det Är Med Ungen Då De Väl Talar Med Sin Son- Som Sist Fick Kontakta Sina Föräldrar För Att Säga Att Fyraåringen Blev Ledsen Då De Inte Kom Ihåg Hennes Födelsedag(Stämmer Inte Fyraåringen Sket i Det- För Fyraåreingen Vet Knappt Att De Existerar- Men Min -Svåger Blir Ledsen).

.... Då Fick Min Svåger ett svar- Per SMS där De Berättade Att De Hade Varit På Ett MÖTE.(Ja-Med Stora bokstäver). Dessa Människor Jag Talar Om är Pensionärer- iaf Han. Hon Jobbar inom vården. Dagtid- Ibland- Med Enkla Patienter. (Kärringen är Vårdbiträde i ÅldringsVården). Alltså inte Undersköterska- Mentalskötere- Sjuksköterska-Läkare eller annat i Utbildningsväg, Som Gör Att man Får Tillgång till MedicinSkåp.

Så Ni Kan Förstå Att Jag och Mina Föräldrar- Inte Direkt Gillar Dessa JubelIdioter Vi Ibland har Tvingats Fira Jul ihop med. Man Kan Säga Att De Är Föraktade Så Ni Skulle Se När Vi Är "ProffsTrevliga"..... Mot Dem.

Så Idag Ska Jag Hosta Mycket På och Runt Kärringen (Hon har BacillSkräck och Är Elak- Inga Ungar Gillar Henne). Ni Vet- "Från Barn Och Dårar"... Ungarna Drar Så Snart De Kan Ifrån Sådana Människor Som Denna Kärring.

Så- Jag ska Hosta Så Stt hHon Håller Sig Långt Ifrån Mig. För Givetvis- Som Den TokMagnet Jag Är- Gissa Vem Dessa Två (min Svågers Föräldrar)Gillar Att Samtala Med Och Vara Runt Mest- Då Det Är Dessa PåTvingade Sammankomster....

Jupp. Jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar