lördag 19 mars 2011

Jag Ska Berätta Om


Nästa Man Till Rakning - Han Som Jag Träffade Igår. (Det Skulle Ju Inte Blir Fler Sade Jag Nyligen Har Jag För Mig- Men Det Föll Sig Så Här Ändå). Det Är En Ensamstående Pappa. Lite Yngre Än Mig. Med Full Vårdnad Och Där Modern Har Ungen Varannan Helg- Och Knappt Detta.

Jag Som Är Något Av Väldigt Nyfiken- Minst Sagt- Har Lyckats Med Att Inte Fråga Varför Modern Inte Har Vårdnaden Om Sitt Barn- Ty Jag Ser Framför Mig Hur Han Börjar Berätta Och Hur Jag Får Bekräftat Att Han Är En Manlig Florence NightingGale (Svag För Trasiga Brudar)..... Eller Att Han Bara Har En Taskig Radar Och Faller För Allt Med Lite Kurvor And No Brains- Eller -Att Hon Är Dödligt Sjuk- Och Allt Är Därav -Är Oerhört JätteTragiskt. Och Hur Jag Då Inser Jag Måste Lägga Benen På Ryggen - Och Dra.

Jag Tror Jag Här Har Tagit Mig Vatten Över Huvudet Ser Ni. En Seriös Ansvarstagande Pappa. Och Jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar