torsdag 24 mars 2011

Nu Börjar Våren Komma


Och Jag- Som Inte Är Det Minsta Svag För Poesi Eller Inte Ens Gillar (Som Partners) Sådana Män Som Som Skriver Posesi Och Givetvis Också Då Röker På - Vilket Leder Till Att De Då mår Ännu Sämre Psykiskt- fast Han Tror Att Han Dövar Sin Ångest- Och Då Även Måste Hantera Alla Sina Demoner Som Jagar Han Och Dyker Upp Som Ett Brev på Posten M a a PåBrajandet Eller DeTyngre Drogandet.

Detta Som Skrivs- Denna Underliga Poesi- Leder Till Att Andra Människor Med Ungeför Samma Problematik Som Den Som Skrivit Detta Underliga Poetiska Texter- Tycker Att Detta Mycket Underliga Som Denne SjälvUtnämnde Poet Har Komponertat Ihop- Som Ingen Annan (Det Vill Säga Navlade) Människor Förstår Ett Jota Av- Är Lysande. Och Jag Tror Att De Tycker PoesiEländet Är Lysande- Endast För Att Der Inser Att Det Finns Någon Annan Jävel Som Faktiskt Mår Mycket Sämre Än Dem.

Vad Jag VIll Komma Med Detta Svammel Är Detta: Det Finns Två Poeter Jag Gillar. Jag Vet Inte Ens Om De Är Poeter- De Är Nog Egentligen Författare Kanske Som De Skall Tituleras Som (Jag Kommer Inte Ihåg Vad Jag Lärde Mig I Skolan Är Faktiskt MedelÅlders Och Jag Orkar Inte Googla).

Dessa Två Personer Är Karin Boye Och Nils Ferlin. Och Min Absoluta FavoritDikt Är Denna- Och Det är Bara En Mening Som Jag Gillar- Nämligen:

"Ja Visst Gör Det Ont När Knoppar Brister. Varför Skulle Annars Våren Tveka.."

Helt Enkelt Genialt. Och Karin Boye Var Det Som Kom På Den Meningen. Hela Dikten HÄR.

Varför Skriver Jag Detta Kanske Ni Undrar. Jo- För Att Jag Idag Och Igår Har Drunknat i Dikter (Fyra) Ifrån Okända Och Antagligen Inte Så Friska Män. Visste Inte Riktigt Om Jag Skulle Skatta Eller Gråta- Men Jag Delger Er Nedan En Av Dem för Jag Vill Påvisa KlasSkillnaden Så Att Säga Med Boye. Så Håll I Hatten För Nu Kommer Romatik På Hög Nivå:

"VET DU HUR MYCKET JAG SAKNAR DIG?......NEJ!
VET DU HUR MYCKET DU BETYDER FÖR MIG?......NEJ!
VET DU HUR MYCKET JAG ÄLSKAR DIG?.......NEJ!

DU MÅSTE ERKÄNNA ATT DU INTE HAR IBLAND NÅGON ANING OM
LIVET!!!!"


Och Sedan Kom Lite Text Om Om Mitt Utseende Och "Kunde Vi Inte Träffas... ?"

"Nä..." Tänkte Jag. För SådantDär Svarar Man Inte På Förstår Ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar