måndag 18 april 2011

Någonting Som Är Helt NYtt


För Mig Är Att Då Man Lyfter På Sin Lur Hemma (Jag Har Ett Hemnummer- Tillhör Den Lilla Delen Av Befolkningen Som Envist Har Den Kvar) För Att Det Ringer Och Man Svarar- Så Hörs En MekaniskRobotLiknande Röst Som Säger "Du Har Fått Ett Sms Skickat Till Dig Som Vi Nu Ska Läsa Upp.." ...

Och så Läser Maskinen I Örat Upp Ett Meddelande Till En Som Gör Att Man Får Koncentrera Sig Kraftigt För Att Försöka Förstå -Och Lyssna Några Gånger Till- Eftersom Det Låter Väldigt Mekaniskt Och Konstigt Det Som Roboten Säger.

Ett Sms Är Liksom Ett Sms- Och Inte Ett Brev If You Get The Picture. Eller SÅ Är Det Mina Kamrater SOm Uttrycker Sig Väldigt Konstigt MåHända. Eller Så Är Jag Bara Ovanligt Korkad.

AnyHo- Jag Är Ändå Tacksam Att Inte Lilla Mamsen Har Lärt Sig Detta Ännu- Hennes Sms Brukar Se Ut SOm Så Här Då De Skickas Till Mig:

... "E P V T (Det Tog Mig Flera År Att Förstå Vad Hon Menade Med Dessa Bokstäver) Som VAr Följda Av En Förkortning Av Ett Land -Eller En Stad Typ Och Eventuellt Dess FlygPlats "Le Flpl" .... Följt Av Något Typiskt Moderligt Så Som "Glöm Ej T U Ifr Mas.. H -M & P"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar