lördag 9 april 2011

På Lördagarna


Blir Det Ingen Träning Eftersom Jag Inte Orkar- Vill- Eller Har Någon Lust. I Min DrömTillVaro Skulle Jag Ta En Snabb PowerWalk I Min Närmsta Park (Djurgården) På En så Där EnoOchEnHalv Timma På LördagenFörmiddag Så Där Hurtigt Fräscht- Och Givetvis Även På Söndagen Likaså För Att Hålla Flåset Och formen I Schack Även On The Weekeend.

But- Eftersom Det Ser Ut Som Ett BombNedslag I Mitt Hem Varje Helg För Att Någon Nolla Stökar Till Så Förbenat På Vardagarna, och Den Personen Inte Har Ork Att Städa Och Röja Upp Då Om VAedagarna, Eftersom Aftnarna Går Till Kneg Och Till Fritid - Så Då Har Inte Ägaren Av Denna Bostad Någon Som Helst Energi Över Till Att Städa Då Ägaren (Jag Alltså) Väl Kommer Hem Om Kvällarna.

Mina Helger Går En Del Trist Tid Till Åt Att Ränna i Alla Dessa HelvetetTrappor Som Finns i Denna Byggnad För Att Komma Till La TvättStuga-Och Sedan Dra Några Varv Upp Och Ner Igen Innan Allt Är Klart Och Så Drar Jag Några Repor På Byn För Att Inhandla Det Som Behövs Hjem.

(Sen Umgås Jag Med Kamrater- Karlar Och Familj På Helgen- Givetvis Även. Och Till Och Från Ligger Jag Bara Och Andas Och Njuter Av Tystnaden I Några Minuter Ibland För Att Den Är Så Skön Och Gör Att Jag Pallar Med My Life).

Men Det Är Bland Annat Dessa Trappor Som Gör Att Jag- För Min Ålder -Faktiskt Har Ett Förvånsvärt Fast Och Vältränat Arsle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar