tisdag 22 februari 2011

Sånt Här Förstår Ni Tar Man Reda På


Då man som jag är Pretty Scared of Att Flyga (D V S- att lyfta -sen är det OK där uppe i luften) och Drabbas av Ångestliknande Tankar då man närmar sig en flygplats- Oavsett dess storlek. Det är lättare att ha denna form av Ångest på ställen som Arlanda- eftersom Arlanda är STORT med LÅNGA startbanor för flygplanen, och inte som nere i BongoBongoLand- En liten Kort Väg som man tror är en Racerbana för ;otionscyklar.

Har man Aldrig haft DödsÅngest förut, så får man det då. Beliwe You Me. Jag har haft Tre Samtal med Gud under denna semester. Det längsta hade jag det på en utflykt vi gjorde som innefattade en Flygresa som gjorde att jag faktiskt nu efter denna utflykt föredrar Jetmotorer framför annat att lyfta upp i luften med.

Som tur är gillar jag bäst dessa platser i planet på de gröna fälten där på främre halvan av planet så vi förbokar alltid dessa. Jag känner febrilt- fast med mitt PokerFace på- vid varje flygresa efter flytvästen, men har ännu inte funnuit dem under min stol, eller som de sade på denna resan hem från BongoBongoLand "Eller om den är någonstans i sidan om stolen".. då cabinpersonalen skulle berätta var västarna fanns. Kändes seriöst som bara den.

Hade jag haft bättre betyg i matte och haft en mera Tekniskt Smart Brain än den tröga MatteSkalle som jag nu är Begåvad med- och var ung - så skulle jag plugga till Pilot. Så här Förlamad av Skräck då man lyfter kan inte vara bra för ens nerver i längden. Face Your Fears som jag brukar säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar