torsdag 17 februari 2011

Fade away


Idag har ett möte skett igen...i huset som älskar möten.

Förut, när jag arbetade på ställen som inte hade möten, så tyckte jag att möten var något som betydde att man var viktig. Nu vet jag bättre.

Nu vet jag att 80% av möten i det här huset är onödiga, det hålls med fel människor (såna som inte får ta beslut) och allt man sägs och eventuellt skriver ner "fade away".
Som knappen på en videokamera har.

Trycker man på fade away-knappen så zoomar bilden ut och linsen släcks.
Precis som i nuthouse. Man nickar i slutet av varje möte, packar ihop pappren, reser sig och skjuter in stolen.....fade away..... kommer aldrig åter....ingen kommer ihåg vad som sagts för ingen har tagit anteckningar.

Jag hade möte med elitstyrkadubbelnolla.
Bjöd på bulle, kom med förslag, frågade om de hade nåt på hjärtat....fade away...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar