onsdag 2 februari 2011

Första dagen i resten av mitt liv


Hej! Kollegan här

Imorgon är det den stooora dagen. Jag ska åter till nuthouse efter många månaders frånvaro. Jag har naturligtvis blivit uppdaterad på allas diagnoser och synvillor men jag har en plan också..

Jag ska ha ett litet anteckningsblock där jag skriver ner tveksamma saker som inte är friskt.
Nu går jag in med fräscha, friska ögon igen, fri från geggan på näthinnan (som verkar drabba främst chefer) som gör sjuka saker friska. Men jag vet att jag inte är immun.

Jag ska gå på en walkabout och hälsa på alla, ta in åsikter och lyssna.
Klia de friska under hakan. Skriva upp iakttagelser i anteckningsblocket.

När chefen säger (som han alltid gör) -det är lugnt här! ska jag svara: -mmmmm.... och titta med en blick som säger -ja, eller hur!?

Mytomanskan kommer att inleda falskspelet. Smicker; "-Du är så bra men vikarien så dålig"..bla bla..
Jag faller inte för hennes tricks, är inte den typen. Hon drar sig till de trasiga och vill vara en vårda-de-instabila.. det märks främst i hennes förhållanden.

Jag dejtade en strippa en gång. Hon dumpade mig för att jag var alldeles för självgående och inte behövdes ta omhand.
Hennes nästa var en bostadslös, arbetslös och nästan alkoholist.

Inte fick jag se nåt heller.

2 kommentarer:

  1. Välkommen Kollegan!
    Ska bli kul att läsa Era inlägg i denna fantastika blogg!!
    / SkåneTiffany

    SvaraRadera