måndag 7 februari 2011

Realist eller bakåtsträvare?


Frugan vill att vi ska flytta. 5 min promenadavstånd till sånt som tillhör vardagslivet och kan göra livet enklare mellan dagis och arbete.

Personligen så trivs jag där vi bor så jag är inte så supportisk för att få till en flytt.

Sen har vi de där jobbiga frågorna;
Vem tar offerter från olika flyttfirmor för att få ett bra pris? -jag
Vem tar kontakt med flyttfirma och ser till att rätt antal lådor kommer till oss? -jag
Vem organiserar att lådorna packas? -jag
Vem spacklar igen hålen i väggarna? -jag
Vem ser till att vår lägenhet städas? -jag
Vem faan packar upp inom en rimlig tid? -jag
Vem rensar bort skit i det där jävla trånga källarförrådet? -JAG
Vem släpar möbler på flyttdagen för att de där jävla lata, uteliggarna till flyttkarlar med maximal ockerpris inte flyttar effektivt? -Jo, tamigfaan, JAG

Så kallar hon mig för bakåtsträvare och att förändring är nyttigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar