fredag 4 februari 2011

Pedant och astrött


Ursäkta sent bloggande men vi har haft gäster...
Svärmor, svärfar, mor och moster. Alla hälsar på lillkillen. Han får presenter, uppmärksamhet och kärlek. Vi behöver bara vara tillags med mat och dryck. Känns lika bra som ett billigt erbjudande på vinter-rea.

Vanligtvis är jag en pedant. Just idag, aptrött, då skiter jag i vilket. Frugan tycker om när jag är avslappnad (avtrubbad, säger jag). Hon behöver inte vara på tå och känna stress att städa upp.
Det här har varit en ständig konflikt gömd i lava. Ibland blossar den upp.
Men idag skiter jag i allt. Jag befinner mig nämligen i ett parallell universum. Så trött har jag varit hela dagen. Men det har varit en bra dag.

Jag har pratat med elit-styrka-dubbel-nollas nuvarande superchef lill-fyllo. Jag har även varit i deras moderskepp som de inrett själva. Lill-fyllo har yttrat vissa synpunkter på elitstyrka-dubbel-nollas förväntande närvaro i nuthouse. Å andras vägnar. Lill-pillevicken yttrade sig i ett hörn också. -det känns som att jag inte haft ett privatliv på 3 veckor!
Då sa jag; -Det är din upplevelse som ingen kan ta ifrån dig. Det är din upplevelse.

Det var så flummigt att jag tappade bort oss båda, sen var han tyst.

Vi kom överens om att ha ett möte om saken. Innan dess ska jag maila ramarna för deras närvaro. Det är så många att ingen kan ens fantisera ihop en lösning.
Här kanske man får upp ett öga för att man inte är ensam intagen på nuthouse.

Vilda cellen Ellen har hittat en romans. Hon är mycket tillgiven och glad.
Mytomanskan verkar ha fått en tillsägelse nånstans ifrån, för hon har varit åsiktstyst. Konstigt.

En annan intressant detalj:
Vi får se i nästa vecka hur stor-fyllo kunde hantera semestern i prostitutionens/billiga alkoholens mecka i en helt annan världsdel. Han drog tydligen på kort varsel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar