söndag 18 april 2010

Ser ni dessa

Två paket. Låg här hemma i fredags ochväntade påmig. Det andra paret brillor jag beställt låg i det ena paketet och i det stora breda blå platta paketet var det en bild treåringen. Från mig mamma. Med en lapp om att det minsann egentligen var från min syster. Vilket betyder att det är min mamma som framkallat och skickat dessa kort till b la mig, som ofta muttrar till min mor att min syster är helkass på att ta bilder på ungen, dvs framkalla dem hon tar med kameran/mobilen.

" Ungen kommer ju undra då hon blir stor varför det inga bilder på flickebarnet finns ...." brukar jag säga. Så min mamma gör som min mamma gör, hon gör det själv och säger att det är min lillasyster som gjort det, och tänkt ut det, för att inte jag ska tycka min syster är helkass. (Eftersom min mamma i smyg håller med mig gällande denna fråga).

Min syster med make, de har inte ens en data hemma. Käre Nån. Har jag sagt i några års tid till dem. Det är ju inte så att ungen Inte växer liksom, som jag brukar säga. Eller är hemma hos kompisar som har datorer och andra tekniska prylar. (Japp, min syster är lika Tekniskt Begåvad som Jag, och är därtill gift med en man som är helt borta på teknik, och är inte heller det minsta händig, så ni kan ju gissa läget i det hemmet).

Jösses

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar