torsdag 21 juni 2012

Detta Väder Var Då Inte



Jag beredd på. Har svettats under min repa på byn där jag inhandlat det som behövts till detta hem. Stod tidigare i kön i mataffären och svetten bara rann på mig, vilket det iof sig hade gjort även om jag inte hade svart jacka och jeans på mig med en svart lite fladdrig tröja på mig. Jag tillhör den del av befolkningen som är hetlevrad och trivs bäst i banadana på håret, sarnon om kroppen och bikini där under i värmen.

Jag stod i kön med min stora handväska och stod och undrade varför folk tittade så på mig lite under lugg- tills jag kom fram till att det var ju givetvis för att jag svettades så infernaliskt.

Och icke att förglömma att berätta är att jag stod där i kön och försökte blåsa upp luft mot mitt ansiket för att hindra svetten medans jag retade mig på alla slöa jädra människor före mig som inte packade ner sina varor snabbt nog, eftersom de som stod före mig inte kunde paca ner sina varor eftersom slöhögarna var omständiga före dem. Och det var inte pensionärer eller handikappade som ställde till problemen, utan folket var i min egen ålder.

"Idioter" sade jag. Och antagligen högt.

Sedan rasslade jag till bolaget och inhandlade mera alkoholhaltig dryck. Och innan jag var i mataffären var jag och handlade presenter till födelsedagsbarn. Att jag rapporterar så här menlöst beror på värmeslag. Samt att jag snart går på semester och börjar koppla ner- vilket är livsfarligt i den miljön jag arbetar i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar