tisdag 8 maj 2012

JaHopp- My Bones

Are hurting. Galet ont i benen har jag ska ni veta, och har så haft under några veckors tid ska erkännas. Antagligen behöver jag nya arbetskängor eftersom det är dem som bär upp detta Vidunder till kropp om dagarna.

"Eller Så Är Det Stödstrumpor Som Jag Behöver Måhända" funderade jag vidare i dag under ett ögonblick då jag hade ett moment av Frid och Frihet, "Det Hade Jag Ju på Den Tiden Jag Arbetade Natt för 100 år Sedan En Kort Period" fortsatte jag min monolog med mig själv.

Den tankebanan slutade med att jag rännde ut på byn efter dagens arbete och kom hem men tre nya par skor. Alla till det privata livet. Inte en jobbdoja eftersom det är lite omständigare att ordna med. Det blev två med hyfsat hög klack, varav ett par var sandaletter och ett par jympadojor.

"Fröken Börjar Bli Lite Pimpinett På Min Ära" mumlade jag för mig själv då jag lämnade affären. Jag har faktiskt nästan mer eller mindre hela vintern gått omkring i stövlar med klack- eftersom curlingdojorna inte kom på ofta eftersom det inte var någon vinter att tala om i år eller förra året om jag inte missminner mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar