fredag 24 juni 2011

Nu Börjar Det


För mig är Midsommarafton starten på sommaren och ledigheten sedan ett par år tillbaka. Då man var en vanlig knegare i mina tidigare yrken så var det till att dela upp sommaren- ena året ledig juni- för att året efter ta kanske augusti- och sen det tredje året få juliledigt.

För att inte tala om då man dealade helgerna. Jul- Nyår Och Midsommar där med skulle det vara rättvist fördelat. Alla gillar inte alla storhelger- så vi bytte pass vi kollegor emellan och det funkade nästan alltid.

Vart tredje år principen har jag levt efter sen jag var runt 20 och började med att knega med människor som var i statens omvårdnad.

Så man kan säga jag ganska duktigt har gjort mina HundÅr och är väl värd att ha det som jag har det nuförtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar