torsdag 30 juni 2011

Detta Kostade

Nästan 500 pengar. "SweetJesus" mumlade jag då jag tog emot kassen från expediten inne på apoteket. "Nu har jag inte varit i behov av medikamentus på länge" tänkte jag vidare, för jag har noterat att ju mer mediciner du hämtar ut- desstå billigare blir kassen. Så det ska man (jag) givetvis vara glad för- att man (jag) inte är i behov av pilleknarkare för att hålla kroppen igång (som jag varit tidigare här i omgångar).

Men VadFasen- jag tyckte det var dyrt. Men jag får skylla mig själv som inte hämtat ut dessa krämer för en vecka sen eller mer- ty mina händer som jag trodde skulle själv reparera sig själv i denna värme kräver ändock detta. Till mitt försvar skall jag säga att jag smörjt mig med (salvan från) den stora tuben fler gånger per dag- den som är den icke receptbelagda alltså.

Men bevisligen kräver händerna lite steroider på kräm- trots denna värme. Och eftersom jag rasslar ifrån stan nu i någon vecka så behöver krämen hänga med i packningen ditut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar