måndag 5 mars 2012

Tjenare Kamrater!


I´m Back. Visst har ni saknat mig säg. Nätet funkar nu, och jag har äntligen lina ut. Både telefonledes och dataledes och i andra led som min leverantör av näverkstjänster nu ordnat. Man får vara tacksam helt enkelt för att det ändå gick hyfsat snabbt.

Men denna vecka utan nät har gjort att jag har kommit långt i mitt hems upppackning, det har jag. Nu står återigen en satans massa bråte i hallen och skall ut ur lyan. Ingen ska komma och kalla mig sentimental- jag har hystat iväg bra med grejor ifrån min ägo till grovsopor och sopor generellt.

Kan berätta att jag är hungrig nu. Stack från kneget och gick hem för att släppa in en tekniker och då han var klar så ringde jag Tekniskt Ansvarig för att berätta att allt fungerar han kan sova lugnt, men dockinte hemtelefonen pga någon plugg.

Sedan ringde jag Kollegan som jag även skickade bilder på vad det var jag behövde till telefonen men inte visste namnet på och teknikern sade inte vad den hette, så Kollegan skickade tillbaka bil på det som jag egentligen behövde köpa för att det skulle fungera med telefonin.

Sen gick jag och shoppade på ett av teknikvaruhusen här i stan och kom ut med en ny mickro och en ny hemtelefon som jag bar hem.

Me Strong Woman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar