onsdag 7 mars 2012

"Är Det Fredag Idag"


Har jag sagt mer än en gång till folk i min omedelbara närhet under dagen. Hade känslan av att det var allra minst torsdag idag i mig, och det var inte muntert alls att då få reda på att det minsann bara var onsdag.

Anyho, hade ett möte idag som mynnade ut i att jag skall försöka få Firman AB The NutHouse att pröjsa mera stålar för Little Petite Moi. Hur det ska gå till vet jag inte men jag ska försöka lägga fram det på ett sätt som får dem att lätta på plånboken utan att gråta alltför mycket. Jag menar- har de rassslat iväg en (mig själv alltså) på en kurs (den jag låg ute i fält på för ca 1 månad sedan) så kan de gott rassla iväg en (mig alltså) på detta eftersvallande.

Efter detta stack jag iväg till ett möbelvaruhus här inne i City och är nu stolt ägare till en ny soffa som dock tyvärr hade en lång leveranstid. Men så är det då man har God sSmak och liten Hjärna och på mattematik och teknik- ty annars hade jag förstått för flera veckor sedan att jag skulle gå och köpa en soffa.

Men eftersom jag är en Ovanligt Klok Människa så har jag hemma ett gäng schyssta stolar som min vän Kollegan faktiskt ordnat fram via kontakter med MöblemangFirma So To Speak. Och snart också en riktigt galant och snygg fotölj på plats här At My New Place.

Så är det då man har framförhållning (anhöriga som vet hur lat och korkad jag är som redan beställt och hämtat fotäöljen åt mig efter att jag sade "JA" till att köpa den via sms förra veckan).

Nu har jag en snygg lång soffa på G, så där framåt våren.
Hör du det SkåneTiffany, du My Wery Good Friend Från Nedre Sweden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar