tisdag 13 november 2012

Det Är Lite För Många

Veckor nu då jag kännt seniliteten (ilskan har blivit till leda har jag diagnosticerat mig själv).

Ni vet -över de kassa lirarna på jobbet och jag är lite besviken på mig själv att det har blivit så här, men vet ni vad jag har kommit på - Jag bryr mig inte längre. Livsfarligt för en person som jag,ty jag börjar nu på riktigt kraftigt rensa bland lirarna där och de som mig ingeting ger.

Dock- bättre att mota Olle i Grind utifall att jag faktiskt ska bli en av "de unga senila" (på min tid bodde de i hem på långholmen och det var skitjobbigt att vara vårdare till dem eftersom deras ångest var starkare än de äldre med demens, för att inte tala om deras energi.

Jag Hade en kollega på 90-talet som gick/joggade stan runt (västerbron-kungsholmen- city- vasastan- östermalm- gamla stan- söder- hornsgatan ner mot Långholmen) med en av de boende på 40+ med demens, och ibland flera ggr dag.

Jag har faktiskt demens i släkten så jag bör nog passa mig.

Ordinerar mig själv hjärngympa inte bara på sommaren.

(För er som jag som är lätt senila/tröga i skallen: korsorden i denna tidning menas).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar