fredag 15 juli 2011

Skall Erkänna Att


Det där med morgonpromenaden har gått sisådär på sistonde. Snarast inte gått alls. Det är ju detta med sjukhusbesöken, anhöriga på besök, kamrater på besök, lite grannar på besök- som är så mycket trevligare att göra än att pallra sig iväg tidiga mornar och knalla i en timma eller mera. Sen mornar som det var imorse- då det bara öser ner- är det inte så inspirerande att klä på sig och ge sig av ut i naturen. För "Tänk om alla älgar och björnar kommer fram då" fantiserar jag oroligt. Det där med djur och natur är inte min starka sida as you know.

Jag har ju t o m tagit med mig en sådan där regnkappa, som man ofta ser att publiken sitter iklädd i då det är något program som sänder uteifrån naturen live, så jag har inget att skylla på rent BlötMässigt, och så det kanske förhoppningsvis är jag som skrämmer djuren då jag kommer vandrandes iklädd detta.

Vad jag annars hade tänkt att göra idag var att klippa gräsmattan, Helt Galet vad den har växt. Men det går ju inte för det är helt dyblött ute så den tar liksom inte. Dock har jag släpat tunga krukor fram till huset så att de är skyddade från regnet som faller, så man kanske kan säga att jag har fått min motion för idag. Snart ska jag gå på MördarSnigelJakt, de kommer fram då det regnar så här galet. jag delar dem på mitten och kaster dem ut in The Wilderness.

Och så skall jag även gå på SpindelNätsJakt- de sätter sig lite här och där och det gillar inte jag alls, så jag pajar nätet för dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar